رهاتل
وزیر ارتباطات تاكید كرد

لزوم هم افزایی و وحدت فرماندهی در کشور برای توسعه هوش مصنوعی

لزوم هم افزایی و وحدت فرماندهی در کشور برای توسعه هوش مصنوعی به گزارش رهاتل، سید ستار هاشمی ضمن اشاره به لزوم هم افزایی در توسعه هوش مصنوعی در کشور تصریح کرد که باید متناسب با نیازها به سمت نهادینه کردن هوش مصنوعی در کشور برویم.



به گزارش رهاتل به نقل از مهر، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات که بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در پژوهشگاه ارتباطات برگزار شد، از تمرکز متولیان برگزاری این مراسم بر هوش مصنوعی قدردانی نمود و اظهار داشت که امروزه کسب و کارها بدون هوش مصنوعی مفهوم پیدا نمی کنند و زمانیکه این فناوری در اختیار آنها قرار می گیرد، ارزش افزوده خلق می کند و ضمن کاهش هزینه ها و افزایش بهروری، رضایت ذینفعان را جلب می کند.
وی ابراز امیدواری کرد که این نگاه ویژه در مباحث در پروژه های وزارت ارتباطات عملیاتی و قابل استفاده گردد.
هاشمی، نگاه نظری را در این عرصه، خوب اما ناکافی دانست و ضمن اشاره به نیازها و لزوم های کشور تصریح کرد که باید متناسب با این نیازها به سمت نهادینه کردن استفاده از هوش مصنوعی قدم برداریم.
اقدامات جزیره ای به حل مساله کمک نمی کند
وی که در جمع اندیشمندان و فعالان این حوزه سخن می گفت به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از هوش مصنوعی اشاره نمود و با ابراز نگرانی از اقدامات جزیره ای در این عرصه، خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که باید به شکل ویژه به آن توجه گردد، هم افزایی در بحث هوش مصنوعی در کشور است.
وزیر ارتباطات بخش زیرساختی را یکی از حوزه هایی دانست که احتیاج به هم افزایی دارد و تصریح کرد: اقدامات جزیره ای کمکی به حل مساله نمی کند و محوریت و وحدت فرماندهی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به اهمیت داده و حکمرانی داده در تمام حاکمیت ها، قدرت داده را یکی از علل عدم واگذاری داده ها توسط سازمان ها دانست و اضافه کرد: حریم خصوصی و محرمانگی داده ها مبحث مهم تری در این عرصه به حساب می آید که حتما اطمینان از عدم افشای اطلاعات مردم باید مورد توجه باشد.
وزیر ارتباطات به سرمایه پرارزش نیروی انسانی در پژوهشگاه ارتباطات اشاره نمود و از آنان خواست در جهت حل مسائل کشور تلاش کنند.
هاشمی ضمن اشاره به دیدار هفته گذشته خود با برخی از نفرات برتر کنکور و تعهدی که به این نفرات جهت استفاده از ظرفیتهای پژوهشگاه ارتباطات داده شد، از مدیران پژوهشگاه خواست بعنوان یک مأموریت برنامه هایی داشته باشند که این قول بر زمین نماند.
هاشمی تصریح کرد: تلاش شود ظرفیتهای آزمایشگاهی و زیرساختی این پژوهشگاه به کل کشور توسعه داده شود.
وزیر ارتباطات تمرکز فعالیت این دوره از پژوهشگاه ارتباطات را حول مبحث هوش مصنوعی اعلام نمود و خاطرنشان کرد که بهتر است چنین برنامه هایی با حضور مدیران صنایع در خود صنایع برگزار گردد تا از این نشست ها خروجی های عملیاتی داشته باشیم که در کنار آن شرکتهای دانش بنیان بتوانند ایده ها و خلاقیت های خویش را پیاده کنند و برای ماندن در کشور ترغیب شوند.
هاشمی تصریح کرد که این اقدامات به بزرگ شدن کیک اقتصاد دیجیتال کمک می نماید که بعنوان تکلیف وزارت ارتباطات در برنامه هفتم پیشرفت آمده است.
سید محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این سمپوزیوم در سخنانی به تاریخچه این مراسم و مباحثی که در دو روز از برگزاری آن مطرح می شود، اشاره نمود و با بیان مشکلاتی که برای کاربردی شدن علم و فناوری در کشور وجود دارد، عدم توجه به پژوهش را یکی از مهم ترین این علل ذکر کرد.
بر اساس این گزارش، در انتها این مراسم وزیر ارتباطات از تمبر یادبود یازدهمین سمپوزیوم مخابرات رونمایی نمود.


منبع:

1403/07/21
09:52:06
5.0 / 5
133
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , دانش , دیجیتال , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات