مخالفت گوگل با جداسازی کسب و کار تبلیغاتی اش در اروپا
به گزارش رهاتل، گوگل دیروز دستور احتمالی رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا برای فروش کسب و کار تبلیغات آنلاین اش را نقد و اعلام نمود چنین دستوری نامتناسب است و به صلاح شرکای تبلیغاتی اش نیست.
به گزارش رهاتل به نقل از رویترز، اظهارات اولیور بتل مدیر گوگل و دن تایلر نایب رئیس تبلیغات جهانی شرکت در واقع بعد از پاسخ به اتهاماتی بیان شد که اتحادیه اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۳ میلادی به این شرکت آمریکایی وارد کرد. بتل در اینباره به خبرنگاران اظهار داشت: ٖ ما مخالف واگذاری هستیم. ما تصور نمی نماییم که این نتیجه مناسبی برای پرونده باشد. ما معتقدیم این بخش فوق العاده کارآمدی از تجارت مان است. همینطور این نوع چاره در شرایط موجود نامتناسب است. ما در پاسخ به بیانیه اعتراضات آنها به کمیسیون اتحادیه اروپا همین مبحث را توضیح داده ایم. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام نمود گوگل از سال ۲۰۱۴ میلادی از سلطه خود در صنعت فناوری تبلیغات آنلاین سواستفاده کرده است. به قول کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل با تضمین آنکه ابزارهای واسطه گری اش در سمت خرید و فروش در مزایده ها سیستم AdX را ترجیح می دهند، از قدرت خود در بازار سواستفاده کرده است. تایلور اعلام نمود: فعالیت در این صنعت بعنوان آگهی دهنده و ناشر آگهی یک روند معمول است و در این عرصه هم چند رقیب وجود دارد. شرکتهای گوناگونی وجود دارد که درزمینه کسب و کار تبلیغاتی با ما رقابت می کنند ؛ آمازون، مایکروسافت، کریتئو، کامکست و دیگران. وی در ادامه اضافه کرد: آنها پلت فرم های تبلیغاتی و ابزارهایی مشابه ما در حوزه آگهی دهندگان و ناشران را عرضه می کنند. حالا این روند در صنعت متداول می باشد چونکه به سود هر دو طرف است. فناوری های یکپارچه فراهم کردن ارتباطات با کیفیتی را تسهیل می کنند که آگهی دهنده و پیج ناشر متناسب را به یکدیگر پیوند می دهد. در کارزار جدید گوگل با قانونگذاران، خطرات برای این شرکت بیشتر است چونکه بخشی از تجارت تبلیغاتی این شرکت را شامل می شود که ۷۹ درصد از کل درآمد سال قبل آن را ایجاد کرده است. در سال ۲۰۲۲ میلادی درآمد تبلیغاتی گوگل از بخش سرویسهای جستجو، جی میل، گوگل پلی، گوگل مپس، آگهی های یوتیوب و غیره به ۲۲۴.۵ میلیارد دلار رسید.
منبع: رهاتل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب