در راستای همخوانی با قوانین آتی اتحادیه اروپا
فیسبوک تبلیغات هدفمند را محدود می کند
به گزارش رهاتل طبق پست جدیدی در بلاگ متا، این شرکت از این پس اجازه نمی دهد تبلیغ کنندگان از گزینه های دقیق تبلیغات هدفمند استفاده کنند.
به گزارش رهاتل به نقل از ورج، این گزینه ها آگهی ها را برپایه میزان فعالیت و توجه کاربر در حوزه های حساس مانند نژاد یا قومیت، دیدگاه های مذهبی، اعتقادات سیاسی، سلامتی و موارد دیگر به او نشان داده است. گراهام ماد نایب رییس بازاریابی و تبلیغات متا (فیس بوک) در این پست نوشته است: ما نگرانی های کارشناسان درباره گزینه های تبلیغات هدفمند شنیدیم مانند مواردی که این مبادرت به تجربه ای منفی برای گروههای اقلیتی منجر می شود. متا تاکید دارد گزینه های هدف گرفتن مشتریان به صورت معمول برپایه خصوصیت های فردی یا فیزیکی نیست. بلکه آگهی دهندگان با عنایت به فعالیتهای کاربر تصور می کنند گزینه های مذکور برای وی جالب باشد. با این وجود هدف گرفتن کاربران با جزئیات دقیق امکان دارد خطرناک باشد. امکان دارد تبلیغات تهاجمی تبعیض آمیز به نظر برسند، اعتیاد را تقویت نمایند، تاثیر منفی روی رفتار داشته باشند و یا حتی به اختلالات ذهنی منجر شوند. در همین راستا این شرکت تصمیم دارد خیلی از گزینه های حساس ودقیق در تبلیغات هدفمند را حذف کند. فیسبوک درحال تصمیم به این اقدام گرفته که قبلاً در چند مورد مجبور به حذف دسته بندی های جنجالی شده بود. به نظر می آید دلیل تغییر رویه اخیر این شرکت در ارتباط با حفاظت از سلامت ذهنی کاربران است. اما نگاهی دقیق تر نشان داده است احتمالاً متا مشغول آماده سازی برای تلاشهای اتحادیه اروپا جهت تنظیم قوانینی است که تبلیغات مبتنی بر ردیابی اطلاعات را ممنوع می کند. سیستم تبلیغات جهانی متا نمی تواند برخی حوزه ها را به صورت کامل فیلتر کند، ازاین رو این شرکت باید دسته بندی های دقیق هدف گیری تبلیغات در سرتاسر جهان را حذف کند.
منبع: rahatel.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب