رهاتل

ماجرای پیامكی كه متعلق به سیم كارت شما نیست!

ماجرای پیامكی كه متعلق به سیم كارت شما نیست! رهاتل: درصورتی كه سیم كارت دیگری در گوشی شما قرار گرفته و به نام تان نباشد، امكان دارد پیام هایی در خصوص ضرورت ثبت سیم كارت به گوشی شما ارسال شود كه برای اطمینان از این مورد باید به سامانه ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رجوع كنید.


به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، ارزان بودن سیم كارت ها گاها سبب شده تا افراد در نگهداری سیم كارت ها دقت لازم را نداشته و به دنبال آن چندین سیم كارت داشته باشند، در حالیكه نمی دانند كه این سیم كارت ها كجا و در دسترس چه كسی است. عدم دقت در نگهداری سیم كارت امكان دارد سبب شود این سیم كارت در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آنها با فعال كردن سیم كارت، در شبكه های اجتماعی عضو شده و به فعالیت های مجرمانه اقدام نمایند.
از طرفی درصورت هرگونه تولید مزاحمت با استفاده از سیم كارت و یا ارتكاب اعمال مجرمانه، این مالك سیم كارت است كه در وهله ی اول باید در محاكم قضایی پاسخگو باشد، چونكه قانون وی را دارنده سیم كارت می شناسد؛ هرچند پس از بررسی های فنی می توان مشخص كرد كه این تماس از جانب وی صورت نگرفته است، اما قانون در ابتدا مالك سیم كارت را می خواهد و وی باید پاسخ گوی محاكم قضایی و شاكی باشد تا بعد كه مجرم اصلی شناسایی شود.
بنابراین به دارندگان سیم كارت ها سفارش شده حتما در نگهداری سیم كارت های خود دقت لازم را داشته باشند و سیم كارت هایی را كه نیاز ندارند، حتما با استفاده از اپراتور مربوطه غیرفعال كنند و به هیچ وجه سیم كارت تلفن همراه خویش را در اختیار دیگران قرار ندهند، چونكه هرگونه استفاده خلاف قانون، عواقب آن بر عهده مالك اصلی سیم كارت بوده و وی مقصر شناخته خواهد شد.
هنگام خرید و فروش سیم كارت توسط كاربر، درصورتی كه وی قبل از این، شماره تلفن خویش را در سامانه وارد كرده باشد، خرید سیم كارت با استفاده از پیامك به او اطلاع داده می شود. اما بعضی از كاربران این مورد را مطرح نمودند كه پیامك هایی برای آنها ارسال شده كه از خرید و فروش سیم كارت با كد ملی آنها خبر می دهند، در صورتیكه خودشان به خرید و فروش اقدام نكرده اند.
اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داد، باید با رجوع به سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركین، از سیم كارت هایی كه به نام شماست، آگاه شوید. اگر سیم كارتی كه در این سامانه وجود داشت، توسط شما خریداری نشده، شخصا به دفاتر خدمات مشتركین اپراتورها مراجعه نموده و با عرضه كارت ملی از خطوطی كه امكان دارد بدون اطلاعتان با كد ملی شما ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یك از سیم كارت ها اقدام كنید.
اما درصورتی كه در این سامانه سیم كارتی غیر از سیم كارت هایی كه به نام شماست وجود ندارد، با این حال هم چنان پیامك هایی در خصوص خرید و فروش سیم كارت با كد ملی دریافت می كنید، امكان دارد این خرید و فروش توسط صاحب سیم كارت دوم گوشی شما انجام شده باشد. درواقع گوشیهای دوسیم كارته این قابلیت را دارند كه از هر دو سیم كارت واردشده پیامك دریافت نمایند و این مورد می تواند این شك را در كاربر تولید كند كه سیم كارت اشتباهی به نام او ثبت شده است.
ازاین رو اگر پیامی دریافت كردید در خصوص این كه سیم كارتی با كد ملی شما ثبت شده است، اما خودتان سیم كارتی را دریافت نكرده باشید، ابتدا باید به سامانه ی رگولاتوری رجوع كنید؛ اگر شماره سیم كارتی كه پیامك آن برای شما فرستاده شده است به نام شما نباشد، امكان دارد این سیم كارت متعلق به كاربری باشد كه مالك سیم كارت دوم گوشی دوسیم كارته ی شماست.
با راه اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركین برای احراز هویت و ساماندهی سیم كارت ها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir، كاربران می توانند از تعداد خطوطی كه با كد ملی آنان ثبت شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال كردن خطوطی كه از آنها استفاده نمی كنند، اقدام نمایند.

هم چنین كاربران می توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال كد ملی مالك خط به یكی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ با استفاده از یكی از خطوط تحت مالكیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام نمایند.




1397/09/04
17:28:38
5.0 / 5
4430
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , تلفن , تلفن همراه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات