به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت venturebeat، تا سال ۲۰۱۷ شركت فیت بیت (Fitbit) تنها یكه تاز تكنولوژی بود كه در زمینه طراحی، تولید و فروش گجت های پوشیدنی نظیر ساعت هوشمند فعالیت می كرد. اما از آغاز سال ۲۰۱۷، شركت شیائومی به رقابت شدیدی با رقبای خود یعنی اپل و فیت بیت پرداخته به گونه ای كه هم اكنون شیائومی، اپل و فیت بیت به ترتیب در جایگاههای نخست ، دوم و سوم قرار گرفته اند.
شركتهای سازنده گوشی های همراه، مجموعا به مقدار ۲۶.۳ میلیون گجت پوشیدنی در بازارهای جهانی صادر كرده و به فروش رسانده اند كه این رقم ۱۰.۳ درصد نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.
جدول زیر طبق آمار منتشر شده توسط IDC ( ردیاب جهانی فروش گجت های پوشیدنی در جهان) است كه پنج شركت برتر در این زمینه را نشان می دهد. با نگاه مختصری به این جدول می توان دریافت كه سامسونگ جزو این چهار كشور نیست.
همانطور كه در جدول بالا مشاهده می شود، شركت شیائومی با ۱۳.۴ درصد سهم از بازار در جایگاه نخست قرار دارد كه این امر بخاطر آن است كه این شركت بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد گجت پوشیدنی را به نقاط مختلف جهان بفروش رسانده است.
IDC خاطر نشان می كند كه برگ برنده شركت شیائومی، فروش كالاها و گجتهای پوشیدنی با قیمتی ارزان بوده است و Mi Band شیائومی همچنان محبوب ترین و پرفروش ترین محصول این شركت به شمار می رود.
شركت امریكایی اپل با صادرات و فروش اضافی ۱.۱ میلیون واحد، بیشترین میزان رشد سالانه خود را با ۳.۴ درصد افزایش تجربه كرده است. سری ۱ و ۲ ساعتهای هوشمند اپل ( اپل واچ ) هم اكنون محصولات پرفروش و جا افتاده در بازار این شركت هستند. با توجه به رونمایی از سری سوم ساعت هوشمند اپل ( اپل واچ ۳) ، فروش سری های پیشین آن خبر خوشایندی برای اپل است.
از آنجا كه شركت فیت بیت ۲.۳ میلیون گجت كمتر صادر كرده و فروخته است، سهم بازار این شركت با ۱۱.۱ درصد كاهش از ۲۴.۱ درصد به ۱۲.۹ درصد رسیده است. البته این شركت در هفته گذشته، با رونمایی از نخستین ساعت هوشمند خود رسما پا به عرصه بازار ساعت های هوشمند شد. شركت فیت بیت در یك دهه گذشته، گجت ها و دستگاههای الكترونیكی در حوزه ردیابی فعالیت های ورزشی نظیر Blaze ، Surge، Hahvi و charge ۲ را تولید می كرده است و حالا با ورود به تولید و فروش ساعت های هوشمند، می خواهد سهم بیشتری را در بازارهای جهانی بدست بیاورد.
شركتهای گارمین و فسیل هم به ترتیب در رتبه های چهارم ( ۵.۴ درصد) و پنجم جدول (۴ درصد) جای گرفته اند.
شركت سامسونگ در سه ماهه اخیر در سال جاری، جزو پنج شركت برتر صادركننده گجت های پوشیدنی نبود ولی انتظار می رود باتوجه به اینكه سامسونگ از جدیدترین محصولاتش نظیر ساعت هوشمند، ردیاب تناسب اندام و ایرباد بی سیم خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ آلمان رونمایی كرده است، بار دیگر به رتبه ای برتر و یا در صدر جدول دست یابد.
شایان ذكر است با اینكه این شركت كره ای در زمینه عرضه گوشی های هوشمند بسیار موفقیت آمیز ظاهر شده اما در زمینه گجت های پوشیدنی چندان موفق نبوده است.
رامون لاماس - تحلیلگر و مدیر تحقیقات IDC - در بیانیه ای عنوان كرد:" در سه ماهه دوم، رشد بازار مرهون محصولات جدید و در حال ظهور بوده است".
وی ادامه داد:" عرضه ساعت های هوشمند نسبت به سالهای اخیر ، مستقل تر از گوشی های هوشمند شده است. شركتهای مختلف با در نظر گرفتن سلیقه های مختلف، اقدام به ایجاد و افزایش تنوع در گجت های پوشیدنی خود كرده اند. همچنین با ارائه آنها در قیمت های گوناگون و با احتساب توان خرید كاربران ، میزان فروش و سهم خود را در بازار افزایش داده اند.