رهاتل

صدور دستورالعمل جدید ثبت نام كارت هوشمند ملی

صدور دستورالعمل جدید ثبت نام كارت هوشمند ملی رهاتل: در جریان ثبت نام كارت هوشمند ملی، دفاتر پستی بر مبنای دستورالعمل جدید موظف به ایجاد نوبت كاری عصرگاهی در دفاتر پرترافیك و راه اندازی شیفت كشیك جهت عرضه سرویس در روزهای تعطیل و حل مشكلات احتمالی ارتباطی و زیرساختی شدند.


به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، معاون شركت پست، با صدور دستورالعمل جدید خواهان اهتمام ویژه واحدهای اجرائی در عرضه سرویس ثبت نام كارت هوشمند ملی شده و ضمن تاكید بر اجرای مناسب این سرویس، خواهان شناسایی و رفع چالش ها و معضلات اجرائی خدمات كارت هوشمند ملی شده است.
احمدی در این دستورالعمل ضمن تاكید بر تعامل با سازمان ثبت احوال، تصریح كرده است: واحدهای اجرائی به این منظور باید علاوه بر هماهنگی با ادارات ثبت احوال استانی در زمینه راه اندازی باجه های سیار ثبت نام و توزیع كارت هوشمند ملی، تعداد دفاتر عرضه دهنده خدمت و سهمیه ثبت نامی دفاتر پستی را بالا برند.
بر این اساس واحدهای اجرائی باید با پیش بینی الزامات اجرایی مدنظر اداره ثبت احوال استان، زیرساخت های فنی و اجرائی را فراهم و در صورت نیاز از توان بخش خصوصی به منظور تأمین تجهیزات و نیروی انسانی استفاده نمایند.
طبق این دستورالعمل، عرضه خدمات سیار ثبت نام به نهادها، سازمان ها و مجتمع هایی مانند آسایشگاه ها، مراكز خدمات اجتماعی، روستاها و نقاط محروم كه به علت شرایط خاص امكان رجوع به واحدهای پستی را ندارند در اولویت شبكه پستی قرار گرفته است.
یكی دیگر از بندهای دستورالعمل مذكور، مربوط به مبحث نظارت مستمر بر كل فرآیند ثبت نام و اصلاح سریع مشكلات از جانب مسئولان مربوطه است. بر این اساس واحدهای اجرایی موظفند با تشكیل تیم و بازدید مستمر از واحدهای عرضه دهنده خدمات، به خصوص باجه های سیار، بر رعایت دقیق استانداردهای ابلاغ گردیده و تناسب عملكرد با سهمیه اختصاص یافته و شیوه دریافت هزینه پستی نظارت كنند.
در این دستورالعمل همینطور با تاكید بر تكریم ارباب رجوع و عرضه مجانی خدمت پیش ثبت نام، بكارگیری نیروی انسانی مجرب در واحدهای اجرائی، متناسب با تعداد مراجعین و متقاضیان پیش ثبت نام را مجاز دانسته است. همینطور دفاتر و واحدهای مذكور باید نسبت به تهیه و نصب پوستر راهنمای آموزشی استفاده از سامانه www.ncr.ir به منظور پیش ثبت نام و نوبت گیری در دفاتر پستی اقدام نمایند.
اطلاع رسانی مناسب و موثر در مورد سرویس ثبت نام كارت هوشمند ملی با استفاده از ظرفیت ها و رسانه های محلی از دیگر مواردی است كه در این دستورالعمل به آنها اشاره شده است.
بر اساس این بند از دستورالعمل صادر شده از جانب معاون پستی و بازرگانی، واحدهای اجرائی می توانند با اتخاذ تمهیدات لازم نسبت به اطلاع رسانی سرویس مذكور و معرفی باجه های سیار در بازارهای هدف اقدام كرده و به معرفی دفاتر پستی كشیك و بازه زمانی عرضه خدمات در این دفاتر بپردازند.



1396/11/20
22:00:43
5.0 / 5
5303
تگهای خبر: خدمات , سرویس , هوشمند , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات