رهاتل

چهارمین گزارش پایداری ایرانسل منتشر گردید

چهارمین گزارش پایداری ایرانسل منتشر گردید رهاتل: ایرانسل گزارش پایداری سال 1402 خودرا منتشر نمود.


به گزارش رهاتل به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تنها بازیگر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است که برای چهارمین سال متوالی، بمنظور بررسی و ارزیابی جامع عملکرد سازمان، گزارش پایداری خودرا منتشر نموده است. ایرانسل تلاش می کند تا در این گزارش به تأثیرات اجتماعی و محیط زیستی عملکرد خود و ارزش های اقتصادی ناشی از آن، با رعایت اصول حاکمیت شرکتی بپردازد. این گزارش اهتمام دارد که با نگاهی همه جانبه، دقیق و متناسب با استانداردهای روز پایداری در صنعت فاوا، اطلاعاتی را از عملکرد سازمان، با رویکرد پایداری، در بازه زمانی اول فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲، به مشترکان، سایر ذی نفعان و علاقه مندان عرضه نماید. ایرانسل با انتشار گزارش پایداری، بصورت داوطلبانه، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملکردش در حوزه پایداری در کسب وکار را به صورتی سنجش پذیر، در اختیار ذی نفعان قرار می دهد. در چهارمین گزارش پایداری ایرانسل، به مطالبی همچون «موضوعات اساسی پایداری»، «مدیریت تعامل با ذی نفعان»، «انتشار امواج الکترومغناطیسی»، «فراگیری شبکه»، «رفتار مسئولانه با مشترکان»، «اپراتور هوشمند»، «سرمایه انسانی»، «پروژه های سرمایه گذاری اجتماعی-CSI»، «محیط زیست» و «شکاف دیجیتال» پرداخته شده است. دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی گزارش، با اشاره به تأثیر گسترده خدمات ایرانسل در دسترسی بهتر مردم نقاط مختلف ایران به فناوری های ارتباطی مدرن و کاهش شکاف دیجیتال گفته است: «مسیری که ایرانسل در این سال ها، برای نوآوری، خدمت به مردم و توسعه ایران پیموده است، مسئولیت پیگیری و بهبود فاکتورهای به هم آمیخته اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطیِ پایداری در کسب وکار را برای ما دوچندان می کند.» در این یادداشت مدیرعامل ایرانسل، تصریح کرده است: «شناسایی، برنامه های بهبود و البته گزارش ابعاد مختلف ESG در لایه های مختلف کسب وکار، بصورت داوطلبانه و برای نخستین بار در ایران، بازتاب تعهد و مسئولیت پذیری شرکت ایرانسل در این راه است. مسیری که توسعه فناوری های ارتباطی و دیجیتال در همه ابعاد، از ارکان اساسی و ضروری آنست.» مدیرعامل ایرانسل در بخش دیگری از یادداشت ابتدایی چهارمین گزارش پایداری، با اشاره به کوشش های این اپراتور برای کاهش شکاف دیجیتال گفته است: «تعهد عمیق ایرانسل به کاهش شکاف دیجیتال و فراگیری ارتباطات مدرن، در رشد و شکوفایی اقتصاد دیجیتال و در نهایت کاهش محرومیت نقش به سزایی دارد.» وی همین طور با برشمردن رویکرد کلی ایرانسل در عرصه های «اقتصادی» و «اجتماعی»، نگاه ایرانسل به مسائل «محیط زیستی» را نیز تشریح کرده است: «معضلات بزرگی مانند فرونشست زمین، آلودگی آب و هوا، بحران پسماند، انقراض گونه های جانوری و گیاهی در کنار وقایع شدید آب وهوایی مانند سیل و خشکسالی، بصورت مستقیم و غیرمستقیم، نه فقط بر نسل های آینده، بلکه بر معیشت و سلامت میلیونها ایرانی امروز، خصوصاً اقشار ضعیف، اثرات جبران ناپذیری می گذارد. این مسائل، علاوه بر شهروندان و حاکمیت، نیازمند توجه ویژه بنگاه های اقتصادی به پایداری در لایه های مختلف مدیریت و چرخه عمر محصولات و خدمات است. ایرانسل نیز در جایگاه شهروند شرکتیِ مسئول، در تلاش است تا ضمن کاهش آثار زیست محیطی عملیات خود، از شیوه های پایدار در سرمایه گذاری و مدیریت برنامه های خود حمایت کند.» ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همیشه می کوشد که با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در راه تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت بوسیله «گزارش پایداری»، می تواند نمایی کلی از عملکرد اجتماعی و زیست محیطی و کارهای ایرانسل در راه توسعه پایدار را به ذی نفعان عرضه نماید. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی نفعان سازمان قرار می دهد. بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از نظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مترتب بر آنست. «گزارش پایداری»، نسل پیشرفته گزارش های بنگاه های اقتصادی دنیا است که ابزاری جامع را جهت بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط زیست، فراهم می آورد. اطلاعات این گزارش، تصویری کلان از ماهیت و میزان خلق ارزش اقتصادی-اجتماعی و همین طور کیفیت حاکمیت شرکتی را به ذی نفعان سازمان ارائه می دهد. این گزارش در پنج سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیط زیست» و «اقتصاد»، تدوین و ارائه شده است. متن کامل گزارش پایداری ایرانسل ۱۴۰۲ و نیز سالهای قبل ایرانسل، اینجا در دسترس علاقمندان است. ایرانسل از صاحب نظران و فعالان کسب وکار خصوصاً در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، دعوت می کند که با مطالعه این گزارش و ارائه بازخورد، به حفظ و تقویت نکات مثبت عملکرد و بهبود کاستی های موجود، یاری رسانند و دیدگاه خودرا بوسیله ایمیل sustainability@mtnirancell.ir به اشتراک بگذارند.

1403/09/01
16:52:20
5.0 / 5
9
تگهای خبر: اپراتور , استاندارد , خدمات , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات