به دلیل كاهش تبلیغات؛
ایکس به هدف خود از درآمد تبلیغاتی نرسید
به گزارش رهاتل، برپایه گزارش نشریه بلومبرگ پیشبینی می شود فروش تبلیغات پلت فرم اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در ۲۰۲۳ میلادی به حدود ۲.۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کند که کمتر از هدف تعیین شده است.
به گزارش رهاتل به نقل از رویترز، ماه گذشته بعد از آنکه ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس، با انتشار پستی ادعا نمود یهودیان ضد سفید پوستان نفرت پراکنی می کنند، چند شرکت همچون کامکست و والت دیزنی آگهی های خویش را در این پلت فرم متوقف کردند. جو بناروچ مدیر عملیات های کسب و کار ایکس در اینباره اظهار داشت: گزارش بلومبرگ دیدگاهی ناکامل از کل کسب و کار ما نشان داده است چونکه منابع این خبرگزاری به اطلاعاتی تکیه کردند که جزئیات آنها دقیق و کامل نیست. همینطور در گزارش مذکور و به نقل از افراد آگاه از امر، طبق داده های «گروه بورس لندن» (LSEG) درآمد ایکس از سرویسهای تبلیغاتی در ۴ فصل (بازه های سه ماهه) گذشته بعنوان یک شرکت سهامی عام به ۴.۷ میلیارد دلار بالغ شد. این شرکت حدود ۶۰۰ میلیون یورو در هریک از ۳ فصل ۲۰۲۳ میلادی درآمد تبلیغاتی داشت و پیشبینی می شود در سه ماهه چهارم هم عملکرد مشابهی داشته باشد. برپایه داده هایی که از جانب تهیه کنندگان طرف ثالث در اختیار رویترز قرار گرفته، از زمانیکه ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، درآمد ماهانه تبلیغاتی شرکت در مقایسه سالانه، هر ماه حداقل ۵۵ درصد کاسته شده است. فروش تبلیغات بین ۷۰ تا ۷۵ درصد کل درآمد ایکس را تشکیل می دهد. مدیران ارشد اجرایی شرکت پیشبینی می کردند از فروش آگهی ها و عضویت در ۲۰۲۳ میلادی به ۳ میلیارد دلار برسد، اما نتوانست به این هدف برسد. ماسک در جولای اعلام نمود جریان وجه نقد به توییتر همچنان منفی است چونکه درآمد تبلیغاتی آن ۵۰ درصد کاسته شده و شرکت بدهی سنگینی دارد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب