تبلیغات سیاسی آنلاین در اروپا مشکل تر می شود
رهاتل: اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای برچسب زنی واضح تبلیغات سیاسی در پلت فرم های اینترنتی را برای شرکت های بزرگ فناوری ارائه خواهدنمود.
به گزارش رهاتل به نقل از رویترز، طبق این قوانین باید مشخص شود چه کسی، چه مقدار و برای کدام انتخابات هزینه آگهی پرداخت کرده است. کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران پارلمان این منطقه روز دوشنبه درباره ی قوانین جدید آگهی های سیاسی به توافق رسیدند. این قوانین رسانه های اجتماعی مانند گوگل و متا پلتفرمز را وادار می کند شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. شرکت هایی که قوانین جدید اتحادیه اروپا را نقض کنند با جریمه ای تا سقف ۶ درصد درآمد سالانه شأن روبرو می شوند. این قوانین شرکت های کشور ثالث را از حمایت مالی تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا ۳ ماه پیش از انتخابات یا رفراندوم منع و شامل ممنوعیت تبلیغاتی است که افراد را برمبنای قومیت، مذهب یا گرایش جنسی معرفی می کند. ساندرو گزی یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در این زمینه می گوید: قوانین جدید فعالیت عاملان خارجی برای انتشار اخبار جعلی و دخالت در فرایندهای آزادانه و دموکراتیک را مشکل تر می کند. کشورها و قانونگذاران اتحادیه اروپا بعد از تکمیل جزییات پیش نویس مقررات که سال قبل توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود، به توافق رسیدند. تمام تبلیغات سیاسی آنلاین در یک مخزن تبلیغات آنلاین در دسترس خواهند بود. گزی همین طور در این زمینه اظهار داشت: «ما محیط مساعدی را برای تبلیغات فراملی بموقع برای انتخابات بعدی پارلمان اروپا فراهم کردیم. پارلمان اروپا انتخاباتی را در ژوئن سال آینده برگزار خواهدنمود و خیلی از افراد نگران اطلاعات نادرست و دخالت خارجی در آستانه انتخابات هستند. قانون مذکور ۱۸ ماه بعد از اجرائی شدن در تمام منطقه اعمال می شوند. به عبارت دیگر قوانین مذکور در ۲۰۲۵ میلادی اجرائی می شوند. تا آن زمان، اقداماتی برای تنظیم مقررات بدون تبعیض تبلیغات سیاسی فرامرزی (از جمله برای احزاب سیاسی و گروههای سیاسی اروپایی) برای انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی اعمال خواهد شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب