بدون اطلاع رسانی؛
شکایت از آمازون به سبب ردیابی بیومتریک کاربران
به گزارش رهاتل، شرکت آمازون به دلیل نقض قانون عدم جمع آوری اطلاعات بیومتریک کاربران و مشتریان خود با یک شکایت جدید در نیویورک روبرو شده است.
به گزارش رهاتل به نقل از انگجت، در سال ۲۰۲۱ قانونی در شهر نیویورک به تصویب رسید که به سبب آن شرکت های فناوری و صاحبان مشاغل ملزم به اطلاع رسانی در مورد جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان خود شامل اسکن چهره و اثر انگشت هستند.
آمازون به سبب عدم اطلاع رسانی دراین زمینه به مشتریان خود در فروشگاه های موسوم به گو در نیویورک با پیگرد قضائی روبه رو شده است. فروشگاه های مورد اشاره که به فروشگاه های غیر تماسی نیز شهرت دارند داده های بیومتریک مشتریان را جمع آوری می کنند.
در شکایت مورد اشاره تصریح شده که آمازون در فروشگاه ها بطور منظم کف دست افراد را اسکن کرده و اطلاعات بیومتریک مشتریان را بدین شیوه جمع آوری می کند. علاوه بر این، آمازون با بهره گیری از روش های دید کامپیوتری از الگوریتم های یادگیری عمیق و حسگرهایی خاص برای اندازه گیری ابعاد مشتریان خود بهره می گیرد تا بتواند آنها را شناسایی کند و بعدها تمامی حرکات و جابجایی های آنها را در فروشگاه های خود ردگیری و کنترل کند. آمازون از این طریق بررسی می کند که هر مشتری چه چیزهایی را خریداری نموده است.
سخنگوی شرکت آمازون در واکنش به این شکایت از عملکرد آن دفاع کرده و مدعی شده که شرکت مذکور از سیستم های شناسایی چهره استفاده نمی کند و هیچ سیستم دیگری را هم برای شناسایی هویت مشتریان خود به کار نمی گیرد و تنها کاربرانی که خود گزینه استفاده از اسکن کف دست برای شناسایی را انتخاب کنند، شاهد جمع آوری اطلاعات بیومتریک خود خواهند بود.
منبع: رهاتل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب