رهاتل

هشدار مخابرات درباره تماس با شماره های ناشناس بین المللی

هشدار مخابرات درباره تماس با شماره های ناشناس بین المللی به گزارش رهاتل مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: مشترکان در صورت تماس ناشناس بین المللی، تماس باردیگر با آن شماره برقرار نکنند، به سبب این که تماس با شماره مسابقات در شبکه های ماهواره ای و ناشناس بین المللی سبب صدور قبض های با مبالغ نامتعارف است.


به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، تعداد زیادی از مشترکان تلفن عادت دارند بعد از هر تماس ناموفق، مبادرت به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ در سالهای قبل مشکلی با نام «Wangiri Fraud» یا «Wangiri Scam» برای اپراتورها به وجود آمده است که در آن مهاجم یک سری شماره های ویژه یا پرمیوم (premium) تهیه و از آنها به طور رندوم به شماره های سراسر دنیا تماس هایی را برقرار و بلافاصله قطع می کند تا یک تماس از دست رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده شود.
در صورتیکه قربانی به برقراری تماس مجدد (Call Back) با مهاجم اقدام نماید، یک پیام ضبط شده برای وی پخش شده و بدون این که فرد متوجه باشد درگیر قبوض بالا می شود؛ اغلب مهاجمان می کوشند با طرح موضوعات جذاب مانند برنده شدن مشتری در لاتاری و غیره قربانی را جهت صحبت بیش تر تشویق و هزینه بیش تری را به وی تحمیل کنند.
به سبب آن که این تماس ها از سرشماره های بین المللی برقرار می شود، بمحض تماس هزینه های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می شود. در سالهای قبل، این نوع کلاهبرداری مرسوم شده و در برهه های مختلف زمانی کاربران را گرفتار مشکل می کند.
در این راستا محمدرضا بیدخام در گفت وگویی تلویزیونی اظهار نمود: این تماس ها به سبب این که از سرشماره بین المللی و با منشا نامشخص برقرار می شود، هزینه سنگینی برای مشترکین حتی گاهی تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با تاکید مجدد بر عدم تماس مجدد با این شماره ها اظهار داشت: مشتریان لازم است درصورت مشاهده تماس از دست رفته (missed call) به کدهای تماس در زمان تماس دقت کرده و در صورتیکه در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+، کد دیگری شماره گیری شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی نمایند.
وی ادامه داد: مشترکان در صورت تمایل و عدم نیاز به تماس بین المللی می توانند برای جلوگیری از مشکل یاد شده با مراجعه به بخش مخابرات من در پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir نسبت به بستن صفر دوم، اقدام نموده یا بدین منظور به مراکز مخابراتی منطقه خود مراجعه کنند.




منبع:

1400/09/02
23:24:18
5.0 / 5
777
تگهای خبر: اپراتور , تلفن , كاربر , مخابرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات