طبق تحقیقی جدید در انگلیس؛
فیسبوك و گوگل تبلیغات كلاهبردارانه را حذف نمی كنند
رهاتل: تحقیقی جدید در انگلیس نشان میدهد فیسبوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را بعد از گزارش کاربران حذف نمی کنند.
به گزارش رهاتل به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیقی جدید فیسبوک و گوگل را متهم می کند اقدامات کافی برای مقابله با تبلیغات کلاهبردارانه انجام نداده اند و خیلی از این موارد بعد از گزارش همچنان در پلت فرم باقی مانده اند. تحقیقات گروه پشتیبانی از مصرف کننده «ویچ؟»(?Which) در انگلیس نشان میدهد ۳۴ درصد قربانیان تبلیغات کلاهبردارانه بعد از گزارش این موارد به گوگل متوجه شدند آنها هنوز حذف نشده بودند. این درحالی است که همین شاخص در فیسبوک ۲۶ درصد بوده است. هر دو شرکت ادعا می کنند تبلیغ های کلاهبردارانه را حذف می کنند و چنین محتوایی در پلت فرم هایشان ممنوعست اما تحقیقات گروه «ویچ؟» نشان میدهد واکنش این شرکتها کارآمد نیست. همین طور این گروه از دولت انگلیس خواسته تا کلاهبرداری های آنلاین را در لایحه امنیت آنلاین بگنجاند. بر طبق تحقیق این گروه پشتیبانی از مصرف کننده، بیش از یک چهارم قربانیان (۲۷ درصد) در فیسبوک و ۱۹ درصد آنها در گوگل گرفتار تبلیغات کلاهبردارانه شده بودند. همین طور پژوهش مذکور نشان داد میزان گزارش دهی کلاهبرداری در این پلت فرم ها بسیار پایین است بطور یکه ۴۳ درصد قربانیان این مورد را گزارش نکرده اند. حدود ۳۱ درصد نیز اعلام نمودند دلیل عدم گزارش کلاهبرداری آن بود که تصور می کنند پلت فرم های مذکور هیچ اقدامی در این زمینه نمی کنند. بر اساس گزارش «ویچ؟» اطلاعات به دست آمده نشان میدهد به یک روش جدید برای مقابله با این پدیده نیاز است. همین طور این گروه پشتیبانی از مصرف کننده خواهان آنست که به پلت فرم های آنلاین مسئولیت قانونی برای جلوگیری از تبلیغات کلاهبردارانه و جعلی در سایت هایشان داده شود.
منبع: رهاتل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب