عملكرد اقتصادی دولت دوازدهم،
افزایش كاربران پیام رسان های بومی به بیشتر از بیست میلیون
رهاتل: بیشتر از 5400 روستای جدید در دو سال اخیر به شبكه ملی اطلاعات متصل شدند و تعداد روستاهای دارای دسترسی به محتوای داخلی شبكه ملی به بیشتر از 37 هزار روستا رسیده است.
به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، مهم ترین محورهای عملكرد دولت دوازدهم به مناسبت هفته ی دولت اعلام گردید. بر طبق این آمار، پیشرفت های لایه زیرساخت شبكه ملی اطلاعات از آن حكایت می كند كه لایه زیرساخت شبكه ملی اطلاعات مطابق سند تبیین الزامات مصوب آذرماه ۱۳۹۵ شورای عالی فضای مجازی، ۸۰ درصد تحقق یافته است.
همین طور بنا بر این آمار، دولت در تولید ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز شبكه ثابت كشور و ۳۰ درصد تجهیزات موردنیاز شبكه سیار به خودكفایی رسیده است و تجهیزات و سامانه های امنیتی مورد نیاز شبكه ملی اطلاعات هم تماما به صورت داخلی انجام می شود و خودكفایی در این زمینه ۱۰۰ درصد است.
در این مدت، بیشتر از ۵۴۰۰ روستای جدید به شبكه ملی اطلاعات متصل شده اند و تعداد روستاهای دارای دسترسی به محتوای داخلی شبكه ملی به ۳۷ هزار و ۴۷ روستا افزایش یافته است. همین طور بیشتر از ۸۷ درصد مدارس شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به خصوص مناطق محروم به شبكه ملی اطلاعات متصل شده اند و با وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس و اجرای ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه تفاهمنامه اقدام مشترك امضا شده است.
در زمینه ی پیشرفت های لایه های خدمات (دولت الكترونیكی) و محتوای شبكه ملی اطلاعات نیز با انجام بیشتر از ۴۵۰ میلیون استعلام در بستر مركز ملی تبادل اطلاعات كه رشد قابل ملاحظه ای نسبت به سال قبل داشته است، بازگشت حضوری مردم به ادارات دولتی، ده ها میلیون كاهش یافته است.
شكل گیری خدمات پركاربرد بومی بر بستر شبكه ملی اطلاعات نظیر محتوای كودك، نقشه، مسیریاب و موتور جست وجو، با هدف انجام حمایت های تحقیقاتی و ارائه تسهیلات جهت توسعه محتوای بومی اتفاق افتاده است. همین طور طراحی و پشتیبانی از تولید سیستم عامل اندروید بومی و تلفن همراه ایرانی به منظور مقابله با تهدیدات و استقلال از تحریم های گوگل صورت گرفته است.
افزایش كاربران پیام رسان های بومی به 20 میلیون
طبق این آمار، ترافیك VOD در دو سال اخیر، ۳۰۰ درصد رشد یافته و تماشای تلوزیون اینترنتی بر بستر شبكه ملی اطلاعات نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته است. هم چنین تعداد كاربران پیامرسان های بومی به بیشتر از ۲۰ میلیون كاربر افزایش یافته است و تعداد اپلیكیشن های بومی تلفن همراه به بیشتر از ۲۵۰ هزار عدد رسیده كه حاكی از افزایش دو برابری در این زمینه است.
یكی دیگر از اقداماتی كه در امتداد حقوق شهروندی، شفافیت و پاسخگویی در دولت دوازدهم صورت گرفته، مشتری مداری و پشتیبانی از حقوق مردم با طراحی و توسعه سامانه دریافت و رسیدگی به شكایات ۱۹۵ مبتنی بر مكان نمای جغرافیایی است كه زمان پاسخگویی را از ۹ روز به هفت روز كاهش داده است.
همین طور جهت پشتیبانی از حقوق مصرف كننده و كنترل كیفیت خدمات با بهره برداری آزمایشی سامانه اندازه گیری كیفیت خدمت (QoS) و كیفیت تجربه ( QoE)اینترنت كشور، ابزارهای نظارتی توسعه یافته است.
منبع: رهاتل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب