كم فروشی اینترنت توسط شركت ها جبران می شود
رهاتل: بعضی از شركت های ارائه كننده خدمات اینترنت ثابت كه كم فروشی پنج تا هشت درصدی آنها توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات محرز شده بود، با در نظر گرفتن این مساله در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، به دنبال جبران این مغایرت درآمدند.
به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، یكی از دغدغه های همیشگی كاربران بسته های اینترنتی، احتمال كمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری شده است. در واقع كم فروشی اینترنت یكی از مسائلی است كه كاربران شركت های اینترنتی همواره گوشه ذهن خود دارند و پیش می آید كه نگران كم فروشی در حجم یا سرعت كمتر از سرعت اسمی خریداری شده باشند.
به همین دلیل، یكی از موضوعاتی كه بارها توسط كاربران به آن اشاره شده و مسؤولان را هم به واكنش وادار كرده، حجم اینترنت دریافتی آن هاست. البته زمانی گفته می شد آن هایی كه می گویند كم فروشی صورت می گیرد، باید به این نكته توجه داشته باشند كه در گذشته مشتركان چند عكس و یا مطلب مكتوب را دانلود می كردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می آورد اما حالا همین كه سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می شود، چند برابر فایل های عكس و مكتوب حجم مصرف می شود.
اما اخیراً محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- بعضی از این كم فروشی ها را تأیید كرد. بعد از اعلام وزیر ارتباطات درباره كم فروشی شركت های اینترنتی، حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - از كم فروشی پنج تا هشت درصدی شركت های ارائه دهنده اینترنت ثابت آگاهی داد و اعلام نمود كه این شركت ها باید فرآیندهایشان را اصلاح و بهینه سازی نحوه محاسبه حجم ترافیك را انجام دهند.
او همینطور اشاره كرد: شركت ها درباره پنج درصد كم فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره كرده اند كه این دلیلهای ارتباطی به مشتركین نداشته و به منظور جلب رضایتمندی مشتركین و حفظ حقوق آنها اپراتورها ملزم هستند این میزان كسری خودرا در حجم بسته های فروخته شده به مشتركین جبران كنند.
جبران كم فروشی با در نظر گرفتن در محاسبه آستانه مصرف منصفانه
در این راستا اخیراً رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی اعلام نمود: بعد از انتشار گزارش در خصوص وجود مغایرت در بسته های اینترنتی بعضی از دارندگان موافقت نامه پروانه ثابت و گردنگیر آنان به جبران خدمات برای مشتركین، شركت های مخابرات ایران، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده پردازی فن آوا و گروه فناوری ارتباطات شاتل این مساله را در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته اند.
وی ادامه داد: با عنایت به اینكه شركت های ارائه كننده خدمات اینترنت ثابت، خدمات خودرا به صورت غیرحجمی ارائه می كنند، این مساله باید در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته شود. بر همین مبنا تمامی شركت های ارتباطات ثابت همچون شركت های فوق در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، پنج تا هشت درصد اعلام شده در نامه رگولاتوری را مدنظر قرار داده اند. لازمه تحقق این موضوع، پیاده سازی در سیستم های امور مشتركین اپراتورهاست كه با پیگیری رگولاتوری بطور كامل در این هفته پیاده سازی خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این كه بعد از اعلام رگولاتوری بیشتر این شركت ها ضمن اعتراض به موضوع، مستندات زیادی در خصوص عدم كم فروشی به سازمان ارائه كرده اند، اظهار داشت: رگولاتوری نیز این مستندات را بررسی و در بعضی موارد اندازه گیری مجدد انجام داده است كه نتایج نهایی اندازه گیری های جدید نیز در ضمن هفته جاری اطلاع رسانی می شود.
بر این اساسی رگولاتوری تاكید كرده كه بر اجرای الزامات بطور دقیق نظارت می كند و اپراتورها نیز به منظور جلب رضایت مشتركین و حفظ حقوق آنها اقدامات لازم را انجام می دهند. مشتركین نیز در صورت مشاهده مغایرت می توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات ۱۹۵ یا بازگشت به سایت https: //۱۹۵.cra.ir شكایت خودرا در این زمینه ثبت كنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب